@article { author = {خدادوست, محمدرضا}, title = {بررسی کارورزی معلمان درکشور آذربایجان}, journal = {مطالعات کارورزی}, volume = {1}, number = {1}, pages = {77-90}, year = {2019}, publisher = {دانشگاه فرهنگیان}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {مقاله حاضر باهدف بررسی ساختار،  فرآیند، سازوگارو مراحل کارورزی در کشور آذربایجان به نگارش درآمده است. در این راستا، نگارنده ابتدا به بررسی تاریخی مراحل شکل‌گیری تربیت‌معلم مدرن در جمهوری آذربایجان از سال 1918  تا 2018 پرداخته است. سپس ساختار آموزش‌وپرورش فعلی و مقاطع مختلف آموزشی و همچنین روند تربیت‌معلم در این کشور به‌اختصار تشریح شده است. در ادامه شکل‌های مختلف تربیت و بالندگی حرفه‌ای معلمان موردبحث و بررسی قرارگرفته است. با توجه به هدف اصلی‌ای مقاله، نگارنده سپس به بحث کارورزی قبل از خدمت و بدو خدمت معلمان و مراحل کارورزی معلمان و پرداخته و سپس روش‌های ورزیدگی حرفه‌ای ضمن خدمت معلمان را نیز توصیف کرده است. درنهایت مزایا و معایب تربیت‌معلم و کارورزی عملی معلمان در آذربایجان برشمرده شده و نتیجه‌گیری شده است که آذربایجان جهت ارتقاء کیفیت آماده‌سازی معلمان طی برنامه‌های کارورزی خود و تائید صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در دوره‌های پیش و بدو خدمت، لازم است اصلاحاتی اساسی را انجام دهد}, keywords = {تربیت‌معلم آذربایجان,کارورزی آذربایجان,معلمان}, url = {https://karvarzi.cfu.ac.ir/article_1074.html}, eprint = {https://karvarzi.cfu.ac.ir/article_1074_1c77ec5f6e054a05f3ad4d791779ed73.pdf} }