@article { author = {رحیمی, مهدیه and مشکی‌باف مقدم, زهره}, title = {اقدام پژوهی درباره مدیریت کلاس درس قبل و پس از کرونا}, journal = {مطالعات کارورزی}, volume = {1}, number = {2}, pages = {99-118}, year = {2020}, publisher = {دانشگاه فرهنگیان}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {کارورزی حلقه پیوند همه‌چیز در تربیت‌معلم و اقدام پژوهی ابزاری برای تفکر و بهبود حین عمل است. کلاس درس خط مقدم جبهه تعلیم‌ و تربیت است و تحقق رسالت آموزش توسط معلم باوجود مدیریت کلاسی مطلوب امکان‌پذیر است. این پژوهش در کارورزی، به روش اقدام پژوهی، باهدف بررسی و بهبود مدیریت کلاس برای رسیدن به اهداف یاددهی-یادگیری انجام شد. کارورز دانشگاه فرهنگیان، (تسهیل‌کننده درجه دوم) مشاهدات 20 جلسه کارورزی شامل 80 ساعت تعامل و ارتباط معلم و شاگردان در کلاس دوم ابتدایی، در محیط حقیقی و مجازی را به‌صورت دقیق و نکته‌سنج و با رعایت حقوق و محرمانه بودن اطلاعات که منجر به ترسیم نیم‌رخ کلاس شد را روایت کرد. این پژوهش شامل زنجیره‌ای از چرخه مارپیچی شناسایی و تبیین مسئله، برنامه‌ریزی و طراحی فعالیت‌ها، عمل، مشاهده، تفکر و بازطراحی مجدد به‌قصد حل مسئله انجام شد. یافته‌ها نشان‌داد، در فضای حقیقی و مجازی با اجرای روش‌ها و راهکارها‌ی متناسب، می‌توان کلاس را به نحو مطلوب مدیریت‌ کرد.}, keywords = {کارورزی,اقدام پژوهی,مدیریت کلاس درس,کلاس حقیقی,کلاس مجازی}, url = {https://karvarzi.cfu.ac.ir/article_1195.html}, eprint = {https://karvarzi.cfu.ac.ir/article_1195_0d0353bfd93676f94216558c7bdb01f0.pdf} }