احمدآبادی، زهرا (1392)، راهکارهایی جهت کیفیتبخشی آموزش عملی و تمرین معلمی در آموزش شیمی، هشتمینسمینارآموزششیمیایران، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
الماسی، حجت اله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ نیلی، محمدرضا و دلاور، علی (1396)، ارزشیابی برنامه درسی کارورزی چهاردر دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدف محور تایلر، فصلنامهعلمیپژوهشیتدریس پژوهی، 5(1)، 1-24.
تاتاری، محسن؛ تاجیک، فاطمه؛ و تاتاری، فهیمه (1395). ارزیابی و مطالعه جایگاه برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان،مقالات برگزیدهنخستینهمایشکشوریکارورزیپردیسشهیدبهشتیدانشگاه فرهنگیانخراسانرضوی، 2-4.
حبیب پور، کرم و صفری، رضا (1391). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی، تهران: متفکران.
حجازی، اسد (1397)، واکاوی موانع پیادهسازی موفق برنامه جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان، فصلنامهنوآوریهایآموزشی، 67(17)، 47-70.
زارع صفت، صادق (1396). واکاوی تجربههای زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 5 (9)، 68-37.
طلائی، ابراهیم و گندمی، فهیمه (1394). واکاوی "الگوی کار آموزانه تربیتمعلم" در دانشگاه آکسفورد و ارائه دلالتهایی برای نظام تربیتمعلم ایران، فصلنامهتعلیموتربیت، 124: 30-67.
قنبری، مهدی؛ نیکخواه محمد و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعه آمیخته. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 5 (10) 64-33.
کلاین، فرانسیس (1383). الگوهایطراحیبرنامه درسی، ترجمه محمود مهرمحمدی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
محمدیان، معصومه؛ صالحی عمران، ابراهیم و درزی، عذرا (1395). سیستم کارورزی دانشگاه فرهنگیان: قوت، ضعف، فرصت، تهدید. دومین همایش ملی پژوهشیهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، 25 آذر.
ملایی نژاد، اعظم و ذکاوتی، علی (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیتمعلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران. فصلنامهنوآوریهایآموزشی، 26: 35-62.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامه درسی تربیتمعلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیتمعلم در ایران، دو فصلنامهنظریهوعملدربرنامهدرسی، 1(1): 5-26.
Adler, J. D. (2012). From campus to classroom: A study of elementary teacher candidates’ pedagogical content knowledge (Doctoral dissertation, University of British Columbia).
Brown, N. (2008). Assessment in the professional experience context. Journal of University Teaching & Learning Practice, 5(1), 8
Bukaliya, R. (2012). The potential benefits and challenges of internship programmes in an ODL institution: A case for the Zimbabwe Open University. International journal on new trends in education and their implications, 3(1), 118-133.
Cannon, J. A., & Arnold, M. J. (1998). Student expectations of collegiate internship programs in business: A 10-year update. Journal of Education for Business, 73(4), 202-205.
Evans, L., Abbot, I., Goodyear, R. & Pritchard, A. (1996). Is there a role for higher education in initial teacher training? A consideration of some of the main issues in the current debate. Higher Education Quarterly, 50(2), 138-155.
Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1): 125-145 .
Lanier, J., & Little, J. W. (1986). Research in teacher education. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed., pp. 527–560). New York: MacMillan.
Tomlinson, C. A., Kaplan, S. N., Renzulli, J. S., Purcell, J., Leppien, J., & Burns, D. (2002). The parallel curriculum: A design to develop high potential and challenge high-ability learners. Corwin Press.
Salerni, A., Sposetti, P., & Szpunar, G. (2014). Narrative writing and University Internship Program. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 140, 133-137.
Sergiovanni, A. (1991). The Principal Ship: A Reflective Practice Perspective. New York: Basic Books.
Schön, D. A. (1993). Educating the reflective practitioner. San Francisco, CA: Jossey-Bass.