هدف از انتشار فصلنامة " تجارب معلمی " تقویت روشمندی در پژوهشهای مربوط به حوزه تجارب معلمی، کارورزی و سایر حوزههای مرتبط و کمک به رشد بیشتر و بهتر، نقد و تولید نظریه در عرصه مذکور است و هر مقاله ای که در این زمینه باشد و به نحوی منجر به گسترش دانش و روش نسبت به این حوزه شود، برای انتشار در این فصلنامه بررسی خواهد شد.
محورهای مقالات
•تجارب زیسته معلمان، آموزشگران و دانشجویان حوزه تعلیم وتربیت
. مبانی فلسفی، جامعه شناختی، روان شناختی و تاریخی تجارب معلمی.
• پژوهش های مرتبط با هم افزایی تئوری و عمل در حوزه تعلیم و تربیت.
. سیر تحولی تجارب معلمی و کارورزی.
• مطالعات تطبیقی در تجارب معلمی.
• روش شناسی:روایت پژوهی، کنش پژوهی،درس پژوهی و...
• رویکردها و راهبردهای تجارب معلمی
• آینده پژوهی در تجارب معلمی
• ـکنولوژی های نوین و آینده معلمی
. هوش مصنوعی(AI) و تجربه و پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت
. معلم فکور.