اهداف و چشم انداز

هدف از انتشار فصلنامة " تجارب معلمی " تقویت روشمندی در پژوهشهای مربوط به حوزه  تجارب معلمی، کارورزی و سایر حوزه‌های مرتبط و کمک به رشد بیشتر و بهتر، نقد و تولید نظریه در عرصه مذکور است و هر مقاله ای که در این زمینه باشد و به نحوی منجر به گسترش دانش و روش نسبت به این حوزه شود، برای انتشار در این فصلنامه بررسی خواهد شد.


         محورهای مقالات

•تجارب زیسته معلمان، آموزشگران و دانشجویان حوزه تعلیم وتربیت

. مبانی فلسفی، جامعه شناختی، روان شناختی و تاریخی تجارب معلمی.

• پژوهش های مرتبط با هم افزایی تئوری و عمل در حوزه تعلیم و تربیت.

. سیر تحولی  تجارب  معلمی و کارورزی.

• مطالعات تطبیقی در تجارب معلمی.

• روش شناسی:روایت پژوهی، کنش پژوهی،درس پژوهی و...

• رویکردها و راهبردهای  تجارب معلمی 

• آینده پژوهی در  تجارب معلمی 

• ـکنولوژی های نوین و آینده معلمی

. هوش مصنوعی(AI) و تجربه و پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت

. معلم فکور.