معلمان به عنوان یکی از عوامل مؤثر در روند آموزشی، نقش مهمی در ایجاد تمدنها دارند، زیرا یادگیرنده از طریق تعامل با او تجربیات، دانش، نگرش و ارزشها را بدست میآورد. موضوع آمادگی و تربیت معلمان، مورد توجه بسیاری از اهالی آموزش و پرورش است وآمادگی و پیشرفت حرفهای آنان یکی از اصول اساسی در بهبود آموزش محسوب میشود. این امر به دلیل اهمیت زیاد درخور توجه است و توسعه حرفهای اصلیترین نکته برای دستیابی به مهارتهای حرفهای برای دانشجومعلمان است. این مطالعه با هدف شناسایی زمینههای آمادگی دانشجومعلمان و پیشرفت حرفهای آنان انجام میشود که یک تحقیق کاربردی با روش توصیفی- تحلیلی است و از طریق محورهای زیر انجام میشود: روندهای بینالمللی معاصر در مورد سیاست پذیرش دانشجومعلمان در مراکز تربیت معلم. روندهای اخیر در ادغام آمادگی معلمان پیش از خدمت و پیشرفت حرفهای آنان. روندهای اخیر در سیستم مطالعه و برنامهها در مراکز تربیت معلم.گرایشهای مدرن برای برنامههای کارورزی و برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان. این مطالعه نشاندهنده علاقۀ روزافزون کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه به روندهای مدرن در زمینه آمادگی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان است و نتیجه گرفته شد که آمادهسازی معلمان یک روند مداوم است که شامل آمادهسازی قبل از خدمت و آموزشهای ضمن خدمت است و به این نتیجه رسیدیم که در باید در مراکز برنامهای برای فعالیت دانشجومعلمان پیشبینی شود تا بیاموزند که چگونه یاد بگیرند و چگونه یادگیری خود را سازماندهی کنند.
تقی زاده, هدایت الله. (1400). آماده سازی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان در مراکز تربیت معلم با توجه به چالشهای آینده. مطالعات کارورزی در تربیت معلم, 1(3), 33-64.
MLA
هدایت الله تقی زاده. "آماده سازی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان در مراکز تربیت معلم با توجه به چالشهای آینده". مطالعات کارورزی در تربیت معلم, 1, 3, 1400, 33-64.
HARVARD
تقی زاده, هدایت الله. (1400). 'آماده سازی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان در مراکز تربیت معلم با توجه به چالشهای آینده', مطالعات کارورزی در تربیت معلم, 1(3), pp. 33-64.
VANCOUVER
تقی زاده, هدایت الله. آماده سازی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان در مراکز تربیت معلم با توجه به چالشهای آینده. مطالعات کارورزی در تربیت معلم, 1400; 1(3): 33-64.