اهداف: در نظام آموزشی تربیتمعلم ایران (دانشگاه فرهنگیان) تدریس در دوره کارورزی بهعنوان یکی از فعالیتها در کارورزی 2، 3 و 4 در قالب تدریس به گروههای کوچک تا تدریس به کل کلاس، پیشبینیشده است. مطالعه حاضر به دنبال تبیین چرایی، چیستی و چگونگی تدوین طرح یادگیری در برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان بوده است. روشها: این مطالعه یک پژوهش کاربردی از نوع مطالعات توصیفی و کیفی است در این راستا پژوهشگران ابتدا از طریق مطالعه کتابخانهای و همچنین روش پیمایشی (انجام مصاحبه) اطلاعات لازم را جمعآوری سپس با روش جستار نظرورزانه بهعنوان یک روش کیفی کوشیدهاند منطق، چیستی و چگونگی تدوین طرح یادگیری توسط کارورزان برای انجام تدریس در مدارس را جستارپردازی و تبیین نمایند. با عنایت به کیفی بودن پژوهش برای تأیید پذیری یافتهها از راهبرد مرور همکاران استفاده شده است. یافتهها: نتایج پژوهش تبیین مدل و الگوی طرح یادگیری موردنظر دانشگاه فرهنگیان است که در آن قسمتهای مختلف آن الگو به تفکیک تشریح شده است؛ که استادان و معلمان راهنمای کارورزی و دانشجومعلمان با مراجعه به آن میتوانند نسبت به تدوین طرحهای یادگیری مناسب اقدام نمایند. نتیجهگیری: مدل طرح یادگیری مدنظر کارورزی دانشگاه فرهنگیان محدود به راهبرد React بوده ازاینرو پیشنهاد میگردد دانشگاه فرهنگیان به دنبال ارائه مدل طرح یادگیری قابلاستفاده برای همهی رشتهها و با چهارچوب باز و انعطافپذیر باشد که کارورزان بتوانند با الگوهای تدریس دیگری بهجز راهبرد React نیز به تدوین طرحهای یادگیری بپردازند.
گرمابی, حسنعلی , طاهرنژاد, علیرضا و سعدی, صادق . (1403). مروری بر مدل طرح یادگیری مدنظر برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان. تجارب معلمی, 2(2), 49-59. doi: 10.48310/istt.2024.17408.1108
MLA
گرمابی, حسنعلی , , طاهرنژاد, علیرضا , و سعدی, صادق . "مروری بر مدل طرح یادگیری مدنظر برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان", تجارب معلمی, 2, 2, 1403, 49-59. doi: 10.48310/istt.2024.17408.1108
HARVARD
گرمابی, حسنعلی, طاهرنژاد, علیرضا, سعدی, صادق. (1403). 'مروری بر مدل طرح یادگیری مدنظر برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان', تجارب معلمی, 2(2), pp. 49-59. doi: 10.48310/istt.2024.17408.1108
CHICAGO
حسنعلی گرمابی , علیرضا طاهرنژاد و صادق سعدی, "مروری بر مدل طرح یادگیری مدنظر برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان," تجارب معلمی, 2 2 (1403): 49-59, doi: 10.48310/istt.2024.17408.1108
VANCOUVER
گرمابی, حسنعلی, طاهرنژاد, علیرضا, سعدی, صادق. مروری بر مدل طرح یادگیری مدنظر برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان. تجارب معلمی, 1403; 2(2): 49-59. doi: 10.48310/istt.2024.17408.1108