پیشینه و اهداف:هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش آموزش مبتنی بر مسئله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی در دانش آموزان پایه سوم ناحیه6 شهر اصفهان بوده است.روشها: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعهی آماری شامل کلیهی دانش آموزان پایه سوم ناحیه6 شهر اصفهان در بودند . ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اشتیاق به کتابخوانی گروهی محقق ساخته بود. یافته ها: نتایج نشان داد که روش آموزش مبتنی بر مسئله بر اشتیاق به کتابخوانی گروهی و ابعاد آن در دانش آموزان پایه سوم در مرحله پس آزمون اثربخش بود (001/0>p). نتایج نشان داد روش آموزش مبتنی بر مسئله بر افزایش سطح اشتیاق به کتابخوانی گروهی و ابعاد آن در دانش آموزان پایه سوم در مرحله پس آزمون به طور معناداری اثربخش بود (001/0>p). روش مبتنی بر مسئله، باعث بهبود حداقل یکی از ابعاد مطالعه گروهی در پس آزمون شده است. نتایج حاکی از ان است که 6/85 درصد از تفاوت های فردی در علاقه به مطالعه جمعی ، 8/77 درصد در مهارتهای خواندن جمعی ، 72 درصد در فعالیتهای گروهی و 76 درصد در پرسش و پاسخ گروهی در مرحله پس آزمون به تفاوت بین گروه ها یا اثرات آموزش مبتنی بر مسئله مربوط است.نتیجه گیری : با توجه به نتایج پیشنهاد می شود این رویکرد به طور جدی در برنامه های درسی مدارس گنجانده و توسعه داده شود.
موسوی, ستاره و میرحیدری, اشرف . (1404). تاثیر آموزش مبتنی بر مساله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی. تجارب معلمی, 3(4), 51-66. doi: 10.48310/istt.2025.19878.1161
MLA
موسوی, ستاره , و میرحیدری, اشرف . "تاثیر آموزش مبتنی بر مساله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی", تجارب معلمی, 3, 4, 1404, 51-66. doi: 10.48310/istt.2025.19878.1161
HARVARD
موسوی, ستاره, میرحیدری, اشرف. (1404). 'تاثیر آموزش مبتنی بر مساله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی', تجارب معلمی, 3(4), pp. 51-66. doi: 10.48310/istt.2025.19878.1161
CHICAGO
ستاره موسوی و اشرف میرحیدری, "تاثیر آموزش مبتنی بر مساله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی," تجارب معلمی, 3 4 (1404): 51-66, doi: 10.48310/istt.2025.19878.1161
VANCOUVER
موسوی, ستاره, میرحیدری, اشرف. تاثیر آموزش مبتنی بر مساله بر اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی گروهی. تجارب معلمی, 1404; 3(4): 51-66. doi: 10.48310/istt.2025.19878.1161