نشریه تجارب معلمی با همکاری انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران منتشرمی شود.
قابل توجه نویسندگان گرامی: از شماره جدید پاییز 1404 انتشار مقاله در نشریه تجارب معلمی نیازمند تهیه چکیده مبسوط انگلیسی است.
نویسندگان محترم، حتما مقاله خود را براساس فایل راهنمای نویسندگان و منحصرا در قالب تمپلت نگارش مقاله(که از بخش راهنمای نویسندگان قابل دانلود است) تنظیم نمایید.
با عنایت به اقدام دانشگاه فرهنگیان برای راه اندازی نشریه علمی «تجارب معلمی» از همهی استادان، پژوهشگران، منتقدان، صاحبنظران و دانشجویان در حوزه های مختلف مرتبط با آموزش و تربیت معلم دعوت می شود با فرستادن مقاله ها و آخرین یافته های پژوهشی خود به سایت این نشریه، در انتشار فصلنامه شرکت جویند و این نشریه را در دستیابی به اهداف برجسته علمی یاری دهند.
هدف از انتشار فصلنامة گستراندن دانش نظری و عملی درحوزه تربیت معلم، تقویت روشمندی در پژوهشهای مربوط به حوزه آموزش و تجارب معلمی و سایرموضوعات مرتبط در تربیت معلم و کمک به رشد بیشتر و بهتر، نقد و تولید نظریه در عرصه مذکور است و هر مقاله ای که در این زمینه باشد و به نحوی منجر به گسترش بصیرت نسبت به این حوزه شود، برای انتشار در این فصلنامه بررسی خواهد شد. مقالات ارسالی باید حاصل پژوهش اصیل نویسندگان در زمینه تخصصی نشریه علمی « تجارب معلمی» بوده و قبلاً در جایی چاپ یا همزمان به نشریه دیگری ارسال نشده باشد. نویسندگان باید از ارسال همزمان دو یا چند مقاله خودداری نمایند.ضمنا از هر نویسنده در یک سال تنها یک مقاله پذیرفته و منتشر خواهد شد.
انتشار مقاله در این نشریه دارای امتیاز pck می باشد.(شامل، ترفیع، تبدیل و ارتقا)

بر اساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. همچنین، تمامی مقالات ارسالی میبایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همینجا قابل دانلود است، پیروی نمایند.
نشریه علمی «تجارب معلمی » با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و همچنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام نموده است.
قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- نشریه علمی «تجارب معلمی » این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاههای نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی میگردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 30% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است مقاله خود را با همکاری و راهنمایی و ذکر نام یکی از اعضای هیئت علمی در سامانه نشریه ثبت نمایند.
با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان (حتیالمقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.
جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.
دوره 1، شماره 2، خرداد 1399، صفحه 99-118
دوره 3، شماره 3، فروردین 1404، صفحه 78-89
دوره 3، شماره 3، فروردین 1404، صفحه 64-77
دوره 1، شماره 2، خرداد 1399، صفحه 9-30
دوره 2، شماره 1، مهر 1403، صفحه 16-35
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 تیر 1404
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 آذر 1404
صاحب امتیاز:
دانشگاه فرهنگیان
مدیر مسئول:
دکتر رشید احمدی فر
سردبیر:
دکتر رشید احمدی فر
اعضای هیات تحریریه:
دکتر ناصر شیریگی
دکتر سید ابراهیم میرشاه جعفری
دکتر جمال سلیمی
دکتر وجه اله قربانی زاده
دکتر حسن رستگارپور
دکتر رشید احمدی فر
دکتر جعفر خداقلیزاده
دکتر محمدرضا پاشایی
اعضای هیات تحریریه بین المللی:
دکتر کریم احمدعزیزحمه موراد
دکتر روح الله خدابنده لو
دکتر خلیل غلامی
دکتر هیوا علی عمر
مدیر داخلی:
دکتر خلیل زندی
ویراستار:
دکتر شهاب نصیری نیا
دکتر شهریار شادیگو
کارشناس نشریه:
دکتر بهنام حیدری(کارشناس نشریه)
گرافیست:
داریوش احمدی
مدیر اجرایی:
دکتر سلیمان آوری
دوره انتشار: فصلنامه
شاپا الکترونیکی: 3115-8080