نشریه تجارب معلمی با همکاری انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران منتشرمی شود.
نویسندگان محترم، حتما مقاله خود را براساس فایل راهنمای نویسندگان و قالب نگارش مقاله تنظیم نمایید.
با عنایت به اقدام دانشگاه فرهنگیان برای راه اندازی نشریه علمی «تجارب معلمی و مطالعات کاروزی» از همهی استادان، پژوهشگران، منتقدان، صاحبنظران و دانشجویان در حوزه های مختلف مرتبط با آموزش و تربیت معلم دعوت می شود با فرستادن مقاله ها و آخرین یافته های پژوهشی خود به سایت این نشریه، در انتشار فصلنامه شرکت جویند و این نشریه را در دستیابی به اهداف برجسته علمی یاری دهند.
هدف از انتشار فصلنامة گستراندن دانش نظری و عملی درحوزه تربیت معلم، تقویت روشمندی در پژوهشهای مربوط به حوزه آموزش و تجارب معلمی و سایرموضوعات مرتبط در تربیت معلم و کمک به رشد بیشتر و بهتر، نقد و تولید نظریه در عرصه مذکور است و هر مقاله ای که در این زمینه باشد و به نحوی منجر به گسترش بصیرت نسبت به این حوزه شود، برای انتشار در این فصلنامه بررسی خواهد شد. مقالات ارسالی باید حاصل پژوهش اصیل نویسندگان در زمینه تخصصی نشریه علمی « تجارب معلمی» بوده و قبلاً در جایی چاپ یا همزمان به نشریه دیگری ارسال نشده باشد. نویسندگان باید از ارسال همزمان دو یا چند مقاله خودداری نمایند.
انتشار مقاله در این نشریه دارای امتیاز pck می باشد.(شامل هرگونه ترفیع و ارتقا)
بر اساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. همچنین، تمامی مقالات ارسالی میبایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همینجا قابل دانلود است، پیروی نمایند.
نشریه علمی «تجارب معلمی » با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و همچنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام نموده است.
قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- نشریه علمی «تجارب معلمی » این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاههای نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی میگردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 30% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است مقاله خود را با همکاری و راهنمایی و ذکر نام یکی از اعضای هیئت علمی در سامانه نشریه ثبت نمایند.
با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان (حتیالمقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.
جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.
صفحه 1-15
زهرا سرچهانی؛ اعظم میرشکاری
صفحه 16-35
زهره حمزه لو
صفحه 36-51
مهدی میرزایی
صفحه 52-74
محسن کردلو؛ امیر مرادی؛ زینب اسماعیلی
صفحه 75-91
مرتضی شاه مرادی؛ الهه رنجبر مطلوب
صفحه 92-107
فریبا همتی؛ فاطمه رمضانی سربندی